ÖHP ÜYESİ MESLEKTAŞLARIMIZ DERHAL SERBEST BIRAKILMALIDIR

SAVUNMAYA ÖZGÜRLÜK

Meslektaşlarımız Av. Hakim Peker ve Av. Gürkan İstekli derhal serbest bırakılmalıdır.

Özgürlükçü Hukukçular Platformu üyeleri olan insan hakları savunucuları meslektaşlarımız Av. Gürkan İstekli ve Av. Hakim Peker 14.12.2017 tarihinde Terör Şube polisleri tarafından gözaltına alınmış, gözaltındaki meslektaşlarımızın avukatı olan bizlere bu güne kadar her hangi bir bilgi verilmediği gibi gözaltı süresi de uzaltılmıştır. Avukatların evleri basılarak gözaltına alınmasına ilişkin meslektaşlarımızın soruşturma savcısı ile görüşme talepleri reddedilirken gizlilik kararı olan dosyadan yandaş basına bilgi sızdırılması ve bilgi kirliliği yaratılarak yandaş basın üzerinden meslektaşlarımızın siyasi lince maruz bırakılması gözaltı işleminin bütünüyle hukuki değil siyasi nedenlere dayandığını göstermektedir.

Meslektaşımız Av. Hakim Peker, katledilen Amed Baro Başkanı Tahir Elçi anmasına katıldığı için tutuklanmış, kısa bir süre önce tahliye edilmişti. Yine gözaltındaki diğer meslektaşımız Av. Gürkan İstekli de bir kaç gün önce Urfa’da gözaltına alınmış, işkence görmüş ve 11 gün süren gözaltının ardından serbest bırakılmıştı. Son 3 ay içerisinde Soma işçi katliamı, Suruç Katliamı ve Nuriye – Semih davası gibi toplumsal davaları takip eden 19 meslektaşımızın tutuklanmış olaması da göstermektedir ki meslektaşlarımıza karşı yürütülen savcılık işlemleri hukuki bir temele dayanmayıp, OHAL karanlığına ve faşizme karşı mücadele eden tüm muhalifleri ve o muhalefetin bir parçası olan avukatları susturmayı ve sindirmeyi amaçlayan saldırılardır.

Meslektaşlarımıza yönelik gözaltı saldırısı, gözaltı süresinin uzaltılması ve dosya hakkında bilgi verilmemesi açıkça siyasi saiklere dayandığı gibi ayrıca Anayasa, Avukatlık Kanunu ve Uluslararası sözleşme ve ilkelere de aykırıdır. Meslektaşlarımız bir an önce serbest bırakılmalı, hukukçu muhalefeti sindirmeye çalışan, hukuki değil siyasi saldırı amacı güden gözaltı uygulamaları son bulmalıdır.

Çağdaş Hukukçular Derneği

Written by