Hasan Polat 20 yılı aşkın zamandır tutuklu….

chd

Basına ve Kamuoyuna

Hasan Polat 20 yılı aşkın zamandır tutuklu.

hasan polatSosyalist devrimci Hasan Polat’ın, 1991 yılında başlayan tutsaklık süreci, kısa bir aradan sonra Gazi ayaklanmasının ardından da devam etti. 1995 yılında Gazi’ye dönük katliam saldırısının ardından Gazi şehitlerinden Hasan Ocak ile birlikte kaçırıldı ve kaybedilmeye çalışıldı. Hasan  Ocak şahsında gözaltında kaybetme saldırısına karşı yürütülen kampanya sonrasında  işkence karargahlarından geri getirildi. “Gazi provokatörü” olarak ve “halkı isyana teşvik”ten dolayı İstanbul 1 No’lu Devlet Güvenlik Mahkemesi’nde yargılanmaya başladı. Yargılama sonunda önce idam cezasına çarptırıldı ardından yasal düzenleme ile ceza müebbet hapis cezasına döndü.

İstanbul 1 No’lu DGM kararı onandı, AİHM süreci başladı. AİHM, yargılamanın “adil yargılanma hakkını ihlal ettiği” sonucuna ulaşarak, yargılamanın yenilenmesi yoluna işaret etti.

İstanbul 9. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen ve şekli olmaktan öteye gidemeyen davada infaz durdurulmadı, Hasan Polat’ın tutukluluğu devam etti. Sonrasında da Mahkeme “eski hükmün onanması” biçiminde karar verdi. Türk yargı sisteminde yargılamanın yenilenmesini eski hükümden bağımsız bir yargılama olarak görme konusunda hala bir direnç var.  Aynı direnç infaz durdurma konusunda da geçerli. Fakat son süreçte  Balyoz ve Şike davalarında farklı bir uygulama ortaya çıktı. Balyoz davasında Anayasa Mahkemesi, Şike davasında da  Yerel Mahkeme re’sen yargılamanın yenilenmesi ve infaz durdurma yoluna gitti. Ancak tutuklu sosyalist Hasan Polat hakkında hala olumlu bir karar verilmiyor.

Hasan Polat’ın dosyası temyiz incelemesi için Yargıtay 9. Ceza Dairesi’nde ve temyiz incelemesi duruşması 9 Temmuz 2014 saat 09:00’da.

Hasan Polat’a özgürlük için ÇHD’liler orada olacak…

Bizler biliyoruz ki, Gazi Katliamını organize edenler, azmettirenler, tetikçiler, halka karşı suç işleyenler  serbest! bu zulme direnen devrimciler, sosyalistler ise hala tutuklu.

T.C zindanlarında çeşitli komplolarla ve siyasi bir kin ile yok edilmeye çalışılan Hasan Polat derhal serbest bırakılmalıdır.

ÇHD olarak davanın ve sürecin takipçisi olacağımızı kamuoyuna saygı ile bildiririz.

HASAN POLAT’A ÖZGÜRLÜK!

ZİNDANLAR YIKILSIN, TUTSAKLARA ÖZGÜRLÜK!

ÇAĞDAŞ HUKUKÇULAR DERNEĞİ